niedziela, 7 października 2012

Przeziębienie

Podbiał pospolity
W czwartek wieczorem zauważyłem, że jestem lekko osłabiony, mam bardziej intensywny katar niż zawsze. Postanowiłem, że wyleczę się w naturalny sposób tym, czym dysponuję. Wypiłem 2 łyki syropu podbiałowego, aby zapobiec wystąpieniu kaszlu , bólu gardła, oraz aby leczyć przeziębienie, następnie położyłem się spać z myślą, że rano będę wypoczęty i poczuje się lepiej, jednak tak nie było. Gdy w piątek się obudziłem miałem te same objawy, dodatkowo gorączkę. Przez trzy następne dni (piątek, sobota niedziela) piłem syrop podbiałowy 3 razy dziennie: 2 łyki rano, 1 łyk po południu i 2 łyki przed snem.

Sosna pospolita
Dodatkowo rano i wieczorem mieszałem syrop z pędów sosnowych z ciepłą przegotowaną wodą w proporcji 1:4 (1 część syropu i 4 części wody) i piłem porcję 250ml jako  napój rozgrzewający z witaminą C. W sobotę wieczorem miałem już inny katar, który trwał jeszcze przez całą niedzielę. Czułem się już na siłach, normalnie funkcjonowałem. W poniedziałek czułem się już dobrze, katar nadal trwał, lecz był mniej uciążliwy.





Syrop z pędów sosny, napój z syropu sosnowego;
syrop podbiałowy z kwiatostanów
Podsumowując przeziębienie, oraz czas w którym je wyleczyłem mieściło się w najczęstszej normie 4-7 dni. Uważam to za dobry czas, jeśli chodzi o naturalne metody i sposoby jakie oferuje nam natura.
O potwierdzeniu tego, że ból gardła i kaszel ustępuje po przyjmowaniu syropu z podbiału, czego u mnie nie można było zaobserwować świadczy przypadek mojej kuzynki. Kiedy dowiedziałem się, że jest przeziębiona, odczuwa ból gardła, ma katar i kaszel dałem jej syrop z podbiału. Po trzech dniach ból gardła i kaszel ustąpił.

4 komentarze:

  1. Coś mi się wydaje, że za rok więcej syropu zrobisz z podbiału i sosny ?
    Mój jeszcze nie ruszany.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś mi się wydaje, że za rok zrobisz większy zapas syropów z podbiału i sosny ?
    Mój z podbialu jeszcze nie ruszony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz, gdy panuje epidemia koronawirusa, bardzo łatwo jest stracić zdrowie, dlatego trzeba wiedzieć jak się przed nim chronić. Na stronie: https://odpustowe.pl/ochrona-dzieci-przed-koronowirusem/ jest artkuł, który wyjaśnia jak to zrobić. Stosując się do tutejszych wskazówek, możemy ochronić się również przed innymi chorobami. Polecam.

    OdpowiedzUsuń