piątek, 1 sierpnia 2014

Smak lata - napar z kwiatów i owoców



Składniki naparu
Lato w pełni, zatem zbiory kwitnących i owocujących już roślin także. Na łąkach, przy lesie możemy spotkać wiele roślin o charakterystycznym smaku, połączenie ich daje czasami niepowtarzalny smak. Po drodze do lasu na łące zerwałem kilka kwiatów chabra bławatka i rumianku pospolitego, przy linii lasu zebrałem owoce jeżyny fałdowanej i maliny właściwej. Część owoców przegryzłem na surowo i z całej pozostałości zrobiłem napar ; zalałem wrzątkiem i trzymałem kilkanaście minut pod przykryciem.


Zalane wrzątkiem
Temperatura w ciągu dnia sięga lekko ponad 30° stopni, mimo to lubię wieczorem napić się czegoś gorącego o dobrym smaku. Po zamieszaniu maliny prawie się rozpadły, jeżyny zmiękły i oddały trochę swojego koloru, kwiaty rozdrobniły się na mniejsze części. Napar pachniał przede wszystkim rumiankiem i leśnymi owocami. Zainspirowało mnie to do zbiorów na zapasy zimowe na napary i dodatki do herbat, nalewek  - aby w zimie poczuć choć trochę smak letniego słońca.


Po kilkunastu minutach gotowe do picia
Za każdym razem jak jestem w lesie, mieszam różne części roślin ze sobą, smakuję różne mieszanki, zawsze coś nowego i zawsze coś smacznego a przede wszystkim zdrowego bo wiemy co pijemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz