sobota, 5 kwietnia 2014

Wiosenna zupa i placki z roślinami



Mamy początek kwietnia, cała ściółka od kilku dni jest pokryta roślinami, mimo że jest bardzo sucho. Powoli zieleni się podszyt, kwitną drzewa. Roślin jadalnych jest tak dużo, że bez problemu możemy sami wybierać składniki na leśną potrawę, jemy to na co mamy ochotę. Zbiór roślin wiosną jest bardzo wydajny, szybko zbieramy liście i kwiaty, w bardzo krótkim czasie możemy przygotować zdrowy, pożywny i syty posiłek nawet dla kilku osób



Do lasu zabrałem kubek, wodę, mąkę, 100g ryżu i przyprawy. Po drodze nad staw nazbierałem liście i kwiaty szczawiku,  fiołka leśnego i gwiazdnicy pospolitej, młode pędy pokrzyw i liście mniszka lekarskiego.  Do gotującej się wody najpierw wrzuciłem luzem ryż i dodałem soli. Kiedy ryż był już odpowiedni zacząłem dodawać rośliny, najpierw pokrzywy a potem zmieszaną resztę. Po kilku minutach spokojnego gotowania i po doprawieniu wyszła całkiem smaczna zupa o dominującym smaku pokrzywy i lekko słodko-kwaśnym posmaku.


Kubek zupy idealnie starczył na dwie osoby.









 

Z części zmieszanych wszystkich roślin, które zostały pomyślałem że usmażymy placki. Całość drobno pokroiłem, dodałem mąkę i wodę trochę soli i pieprzu, wyrobiłem odpowiednią konsystencje  tak samo jak w przypadku placków z pokrzywami. W ten sposób można używać wiele innych roślin jadalnych.  W kilka chwil mieliśmy usmażone trzy placki ze świeżymi roślinami. W smaku bardzo słodkie, podejrzewam że to z powodu kwiatów, które dodałem, smaczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz