poniedziałek, 31 marca 2014

Kisiel z podbiału

Pisałem kiedyś o tym, jak zrobić syrop i napar z podbiału pospolitego. W tym roku na chwilę obecną zrobiłem 1,5l syropu i wysuszyłem 2l kwiatów. Będę jeszcze zbierać kwiaty, żeby zrobić więcej syropu. Ze syropu który robiłem rok temu zrobiłem 0,5l nalewki. Myślałem co jeszcze można zrobić z powstałego syropu, wpadłem na pewien pomysł - kisiel!

Kisiel to proste danie składające się przede wszystkim z cukru, wody, mąki ziemniaczanej. Resztę składników dobieramy my sami.

Syrop i rozpuszczona mąka
Wlałem trochę słodkiego syropu do garnka. W osobnej szklance w letniej przegotowanej wodzie rozpuściłem łyżkę mąki ziemniaczanej. Kiedy syrop zaczął się gotować powoli wlałem wodę z mąką cały czas mieszając.

Konsystencja zaczęła się zmieniać na bardziej gęstą, całość gotowałem jeszcze minutę, po czym całość znad ognia.





Kisiel z podpłomykami
Otrzymujemy gęsty i słodki kisiel zapachem przypominający miód!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz