sobota, 8 lutego 2014

Obrazek, rysunek



Rok temu szukając  informacji na temat hubek, znalazłem ciekawą pozycję w formie PDF. Książka Andrzeja Strzepkowskiego pt. "Grzyby nadrzewne w innym świetle - użytkowanie owocników". Niedawno powróciłem do niej i znalazłem ciekawostkę, którą kiedyś najwidoczniej pominąłem. Rysowanie na hymenoforze grzyba – lakownicy spłaszczonej.

Przedzierając się przez zarośla spotkałem kilka owocników grzyba, zebrałem ze sobą dwa z myślą o stworzeniu czegoś nowego.

Na jednym małym kawałku narysowałem takiego oto stworka.
 

Lakownica spłaszczona to jedyny grzyb o białym spodzie, który można wykorzystać jak kartkę papieru. Rysować można próbować też na np. czyreniu dębowym, czyreniu ogniowym. Został mi jeszcze jeden materiał z lakownicy do wykorzystania, jak wymyślę coś ciekawego to wrzucę kolejny obrazek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz